De identiteit van jouw organisatie centraal
Het interieur is een belangrijk onderdeel van de identiteit van een organisatie. Hoe komen de werkplekken van je medewerkers eruit te zien? En in wat voor omgeving ontvang je klanten? Maasdam creëert ruimtes die exact de juiste merkbeleving uitstralen. Groots en meeslepend of juist klein en subtiel. Als hoofdrol in het ontwerp of juist genuanceerd vanaf de zijlijn. Wij maken de vertaalslag van jouw identiteit naar de ruimte. Zo komt jouw merkidentiteit centraal te staan in de inrichting en komt je merk nóg meer tot leven.
Branded workspace: een merkwaardige omgeving
Een branded workspace is meer dan je bedrijfsnaam in hippe letters op de muur en koffiekopjes met het logo. Branded workspaces laten klanten zien én voelen dat het merk zich bewust is van haar identiteit. En dat ze die ook op een vertrouwde manier uitstralen. Dit zit hem bijvoorbeeld in de ruimtelijke indeling, het kleurgebruik en de keuze van materialen. Een merkwaardig interieur is in feite een merk-waardig interieur: een werkomgeving die tot in detail past bij de merkwaarden van de organisatie. Medewerkers zijn zich hierdoor altijd bewust van de kernwaarden van de organisatie, veel beter dan wanneer deze alleen verteld worden. Dit zorgt vaak voor een hogere productiviteit en medewerkersbetrokkenheid en dat leidt weer tot lager (ziekte)verzuim. Wil je meer lezen over het effect van een branded workspace op klant en medewerker? Download hieronder de whitepaper ‘Een merkwaardige omgeving’.
Whitepaper ‘Een merkwaardige omgeving’
Wil je meer lezen over het effect van een branded workspace op klant en medewerker? Download dan direct de whitepaper of neem contact op met onze experts.
De vertaalslag naar een branded workspace
Hoe vertaal je de kernwaarden van een organisatie naar een branded workspace? Hiervoor gebruiken we bij Maasdam verschillende marketing- en strategiemodellen, bijvoorbeeld op basis van het kwadrant van Jung. Is je merk bijvoorbeeld extravert? Dan past een kantoortuin of een indeling met ruime zichtlijnen, rondingen en felle kleuren. Bij een introvert merk passen gesloten ruimtes, klassiek meubilair en rustige kleuren weer beter. Met de kennis van jouw merk gaan onze architecten aan de slag.
Branded workspace: het topje van de piramide van Maasdam
Waarschijnlijk ken je de piramide van Maslow wel. In dit model worden de behoeften van mensen gerangschikt. Zodra een bepaalde basisbehoefte goed is ingevuld, verleg je de focus naar een behoefte hoger in de piramide. Heel simpel gezegd: je legt eerst een grondige basis, een fundament. En vanuit daar werk je omhoog. Maasdam heeft een soortgelijke piramide ontwikkeld waarbij je vier waarden doorloopt om tot een optimale werkomgeving te komen. En laat stap vier de branded workspace zijn! Benieuwd wat de andere drie waarden zijn? Lees meer over de Waardepiramide van Maasdam.
De 7 beloften van Maasdam
Een pand (her)inrichten doe je niet elke dag. En als het goed is ook niet elk jaar. Maasdam heeft ruime ervaring met het inrichten van werkplekken van allerlei soorten opdrachtgevers. Of het nu gaat om een totaalinrichting van het hele pand of een gedeelte van de ruimte: we doen het allemaal.
En hoe divers onze opdrachtgevers ook zijn, een aantal wensen en waarden zagen we steeds weer terug. Daarom hebben we zeven belangrijke beloften aan iedere opdrachtgever. Zo weet je precies wat je van ons kunt verwachten en waar je ons altijd aan mag houden. Eén van die zeven beloften van Maasdam is dat we jouw merkidentiteit centraal in de inrichting zetten.
Zelf aan de slag?
Inzicht krijgen in de mogelijkheden? Nieuwsgierig geworden hoe onze architect brandend workspace toepast bij jouw organisatie?
Laat hier je gegevens achter, dan bellen wij je binnen 1 werkdag terug.