Kosten kantoorinrichting meer dan meubilair
Het hangt natuurlijk van je project af, maar gewoonlijk komen bij de kantoorinrichting kosten in beeld waar je van tevoren geen rekening mee had gehouden. Je denkt bij een kantoorinrichting vooral aan meubels, vloerbedekking, wandjes en misschien wat schilderwerk. Maar er komt veel meer bij kijken. Zoals elektra, verlichting, maatwerk, plafonds, geluidsisolatie, wanddecoratie en technische voorzieningen, waaronder koelingenventilatie. Plus audiovisuele apparatuur als beamers en een goede geluidsinstallatie. Allemaal inrichtingskosten die je over 5 of 10 jaar kunt afschrijven. Daarnaast zijn er nog doorlopende en terugkerende facilitaire kosten voor bijvoorbeeld catering, schoonmaak en receptie.
Laat bij kantoorinrichting budget leidend zijn
Er zijn klanten van Maasdam voor wie ‘the sky the limit’ is in hun ambitie om iets unieks te creëren. Het is voor een ontwerper en inrichter van bedrijfsruimte natuurlijk fijn als bij de kantoorinrichting kosten geen rol spelen. Maar eigenlijk vinden wij het uitdagender om een bedrijf in te richten met een beperkt budget. Dat sluit namelijk perfect aan bij onze filosofie van circulair ondernemen waarin hergebruik een centrale rol speelt. Kunnen we misschien ergens gebruikte onderdelen oogsten om die in ons speciale upcycle-atelier geschikt te maken voor inpassing in het nieuwe kantoor?
Dat kan gebruikt kantoormeubilair uit het vorige pand zijn (of uit een failliete boedel), maar ook hout van pallets uit het eigen distributieproces, dat bijvoorbeeld dienst kan doen als lambrisering of als bekleding voor een balie. In het ontwerpproces maken we eerst een raming en vervolgens een gedetailleerd overzicht van de kosten. Met voldoende mogelijkheden om te sturen gedurende het proces. Budgetgestuurd ontwerpen komt neer op goed kijken naar detaillering, en beperken van inkoopkosten door te kiezen voor leveranciers die eerlijke, transparante prijzen hanteren.
Helder over de kosten voor bedrijfsinrichting
Als wij een project starten, proberen we vanaf het begin helderheid te bieden over de kosten. Niemand schiet er iets mee op als halverwege blijkt dat de inrichtingskosten het budget te boven gaan. We starten daarom elk project met een ruwe maar realistische kostenindicatie, gevolgd door een meer precieze raming bij het schetsontwerp. Zijn we het eens over de details van de uitvoering, dan volgt een gedetailleerde prijsaanbieding, gebaseerd op het definitieve ontwerp. Eventueel aangevuld met wat opties. Waarbij we natuurlijk tevens aangeven wat er mogelijk is om de kantoorinrichtingskosten te drukken door toepassing van circulaire oplossingen in plaats van alles nieuw aanschaffen.
Een offerte voor jouw kantoor-inrichting?
Dat kan. We komen graag met je overleggen over de mogelijkheden, waarbij we natuurlijk ook nieuwsgierig zijn naar wat je eventueel al in huis hebt. Neem dus vooral contact met ons op, dan heb je snel meer inzicht in een kantoorinrichting die past bij jouw budget.