Opdrachtgever
Klunder Architecten

Locatie
Rotterdam

Klunder Architecten

Gevraagd: een verbluffend ontwerp, een complete verbouwing en een passende kantoorinrichting. Een ultieme merk- en werkbeleving dus, oftewel een ‘Branded Workspace’. Dit hele traject verzorgden we binnen een bijzonder kort tijdsbestek voor Klunder Architecten, omdat ze snel moesten verhuizen naar een nieuwe locatie in Rotterdam. Wij voorzagen het 680 m2 grote pand van een fris en toekomstbestendig projectinterieur.

Wow-effect

Klunder Architecten wilde voor hun nieuwe kantoor een entree met een wow-gevoel. De nieuwe kantoorinrichting moest namelijk hun eerdere mooie uitzicht op de Brienenoordbrug doen verbleken. Dat is in de eerste plaats gelukt met de algehele uitstraling van het interieur én vervolgens met geraffineerde details. Voorbeelden hiervan zijn een printtapijt met daarop een abstract design van de plattegrond van Rotterdam, en een kapstok in de vorm van de skyline van de havenstad.

Sfeervolle, ergonomische werkplekken

Maasdam werd gevraagd om een projectinrichting te ontwerpen waar medewerkers zich de komende 15 jaar prettig bij zouden voelen. Daarom creëerden we sfeervolle en ergonomisch verantwoorde werkplekken door goed gebruik te maken van een frisse kleurstelling op vloer, meubels en wanden. Deze – voornamelijk groene – kleuraccenten lieten we bijvoorbeeld in de ruimtes driedimensionaal terugkomen. De ene keer accentueerden we een wand, dan weer een vloer of een meubel.

“Maasdam begreep precies wat wij wilden met ons interieur en wist dit dan ook perfect te realiseren.”
Sjoerd Berghuis – Directeur Klunder Architecten

Samenwerking tussen architecten

Bij Klunder Architecten werken – logischerwijs – architecten. Zij hebben vanuit hun eigen expertise kijk op projectinrichting en weten door hun ruimtelijk inzicht wat er mogelijk is. Echter, het interieurontwerp met bijkomende materialen, kleuren en de exacte afstemming van producten in een ruimte, lieten ze graag aan de expertise van onze interieurarchitecten over. Omdat beide partijen wisten wat ze aan elkaar hadden, konden we in dit traject onze krachten bundelen. Dat stelde ons in staat om de gevraagde wow-factor te realiseren.

Extreem strakke planning

Door een versnelde opzegging van de huur van het bestaande pand was er voor de verhuizing naar het nieuwe pand minder tijd dan aanvankelijk gedacht. Dat legde niet alleen een flinke druk op het ontwerp, de calculatie en de werkvoorbereiding, maar ook op de uitvoering. Voor de daadwerkelijke uitvoering bleven 7 weken over. Na aftrek van het voorjaars-verlof en de benodigde tijd voor de gietvloer, hadden we slechts 4 weken tot onze beschikking voor de daadwerkelijke verbouwing en inrichting. Dat was een flinke uitdaging. Dit is gelukt dankzij een extreem strakke planning.

“Wij werken graag samen; jullie hebben expertise en wij hebben expertise.”
Arnold Driesprong – Directeur Klunder Architecten

RESULTAAT

Voor hun nieuwe kantoorinrichting werkte Klunder Architecten samen met Maasdam. Een bijzondere, effectieve krachtenbundeling met een prachtig eindresultaat.

Neem contact met ons op!

Ben je benieuwd naar wat Maasdam voor de inrichting van jouw organisatie kan betekenen?

Verstuurd!
Bericht is niet verzonden